Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Dan doe je niet dit:
Maar dan doe je meteen dit:
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD
Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455352
Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?
-
- goede gebruiker
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 12-01-2014 18:52
Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?
THoG is cool!
-
- Site Admin
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12-01-2014 17:15
Re: Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?
wow dat is echt heel gaaf!Artanicman schreef:Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Dan doe je niet dit:
Maar dan doe je meteen dit:
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD
Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455352
Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
forall!!!
-
- goede gebruiker
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 12-01-2014 18:52
Re: Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?
Bedankt!Bartgamezzz schreef:wow dat is echt heel gaaf!Artanicman schreef:Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Dan doe je niet dit:
Maar dan doe je meteen dit:
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD
Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455352
Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
THoG is cool!
-
- goede gebruiker
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 12-01-2014 18:52
Re: Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?
Lol Chaser uit The Arrival lijkt een beetje op The RingArtanicman schreef:Bedankt!Bartgamezzz schreef:wow dat is echt heel gaaf!Artanicman schreef:Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Dan doe je niet dit:
Maar dan doe je meteen dit:
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD
Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455352
Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
THoG is cool!