Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?

zet hier een idee neer om dit forum of andere dingen te verbeteren!
Plaats reactie
Artanicman
goede gebruiker
Berichten: 225
Lid geworden op: 12-01-2014 18:52

Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?

Bericht door Artanicman » 20-02-2014 12:56

Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Afbeelding
Dan doe je niet dit:
Afbeelding
Maar dan doe je meteen dit:
Afbeelding
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Afbeelding
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD

Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Afbeelding
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455352

Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
Afbeelding
THoG is cool!

Bartgamezzz
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 12-01-2014 17:15

Re: Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?

Bericht door Bartgamezzz » 20-02-2014 13:49

Artanicman schreef:Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Afbeelding
Dan doe je niet dit:
Afbeelding
Maar dan doe je meteen dit:
Afbeelding
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Afbeelding
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD

Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Afbeelding
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455352

Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
Afbeelding
wow dat is echt heel gaaf!
forall!!!

Artanicman
goede gebruiker
Berichten: 225
Lid geworden op: 12-01-2014 18:52

Re: Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?

Bericht door Artanicman » 20-02-2014 13:56

Bartgamezzz schreef:
Artanicman schreef:Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Afbeelding
Dan doe je niet dit:
Afbeelding
Maar dan doe je meteen dit:
Afbeelding
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Afbeelding
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD

Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Afbeelding
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455352

Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
Afbeelding
wow dat is echt heel gaaf!
Bedankt!
THoG is cool!

Artanicman
goede gebruiker
Berichten: 225
Lid geworden op: 12-01-2014 18:52

Re: Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?

Bericht door Artanicman » 20-02-2014 13:57

Artanicman schreef:
Bartgamezzz schreef:
Artanicman schreef:Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Afbeelding
Dan doe je niet dit:
Afbeelding
Maar dan doe je meteen dit:
Afbeelding
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Afbeelding
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD

Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Afbeelding
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455352

Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
Afbeelding
wow dat is echt heel gaaf!
Bedankt!
Lol Chaser uit The Arrival lijkt een beetje op The Ring
THoG is cool!

Plaats reactie